vineri, 21 noiembrie 2008

Industria auto moare, dar nu se predă

Directorii de la Ford, GM, Chrysler şi alţii ca ei, s-au dus cu jalba în proţapul salvării pe colina Capitoliului american. O singura întrebare, care s-a dovedit a fi retorică, m-a umflat de râs şi a redat încă o dată, dacă mai era nevoie, cum e păcălită pulimea să plătească greşelile şi luxul şmecherilor din lumea de deasupra. Întrebarea suna aşa: "Să ridice mâna cei care au venit aici cu curse regulate". Pauză... La care nenea senatorul întrebător şi-a dat singur şi răspunsul: "Rog să se consemneze că nu a ridicat nimeni mâna". Boşii auto mai speră ajutor de 4 miliarde lunar de la guvern. O să fie America aşa cum zicea nen'tu Pavel Coruţ, care-şi mai aduce aminte de personaj, când 30000 de dolari vor valura fix un leu!

Dincolo de Atlantic, un nene din Anglia a descoperit secretul ieşirii din nevânzarea de maşini: a dat şfară în insulă că, la fiecare maşină cumpărată, va mai da una. Vă daţi seama că şi-a epuizat stocul! Pe când chestia asta la samsarii auto-htoni? Cumperi, par egzample, o maşină de mare agilitate, să zicem... Matiz, şi primeşti, total gratuit, un Audi A6 Allroad sau un Volvo C70, baremi. Corect?

Şi ultima chestiune: acu' vreo două zile, cam spre luni, aşa, un pretenar şi-a tras maşina visurilor sale, un Opel Astra Clasic. Acu' vreun an era fan Daewoo, dar renunţase la idee, că au dat ăştia cu ochii oblici faliment. La o zi după ce şi-a tras maşina, în timp ce-şi lăuda dotările, antifonările şi mă compătimea pentru Matizelul personal (Ce te faci, bă, tu cu De-uu, că e istorie! De un' mai iei piese pentru o maşină a cărei firmă e falimentată?), numa ce-mi pică pe internet ştirea că Opel alunecă vertiginos pe aceeaşi potecă pe care s-a dus şi Daewoo. Acuma caută să-şi vândă Opelul şi să-şi ia Sandero, că "astea e noi, nu dă Dacia faliment cu ele". Îl sun mâine să-i zic că am auzit că la Mioveni se întrevede un concediu de vreo trei săptămâni...

8 comentarii:

clarice spunea...

De-aia are toti cocalarii bemveu si mertsan. Ca alea nu da, nene, faliment. Poate doar de ciuda ca si-a pus Nicu Paleru poza pe placuta de inmatriculare. Si uite-asa sa nu mai zica astia din U.E. ca romanii nostri nu sustin economia europeana. Mai ales industria de masini cre'ca a inflorit ca macii pe campie de cand s-a inventat cocalaru' la noi. Ma-ntreba pe mine cineva "stii cate ferrariuri s-au vandut in Italia anu' asta? Nici unu'. Stii cate s-au vandut la noi? 7!" Da' noi astia multii putem sa ne luam care un ateveu, care o bicicleta, care o tricicleta, care gatu', care la... fiecare ia ce poate.

Neliniştitu' spunea...

Bine ai venit, first!
Second, te citez un piculeţ: "De-aia are toti cocalarii bemveu si mertsan". Adică, vis-a-vis de ce-am scris, au avut înainte Matizuri şi le dau pe Merţane, nu?:)))
Terţ: Stai să vezi ce o să răs-răs-răs-înflorească samsarii. Cre' că o să se ridice pământu' Germaniei, că or s-o golească ăştia de maşini!

clarice spunea...

Nu stiam ca Matizu' e masina de cocalar, parca totusi nu se prea potriveste cu imaginea de ansamblu, nu da bine la dusmani. Plus ca-n Spania si-n Italia nu se prea vand deuuri. Da' nu le duc eu grija lor. Chiar nu demult ma apostrofa tanti de la chioscu reatebe ca de ce nu-i dau bani ficshi, ca ea n-are sa-mi dea rest. Stai sa vezi ca din lipsa de marunt n-o sa-mi mai dea tanti belet si-o sa mor de foame la mine-n cartier ca-s obraz subtire si nu circul ilegal. D-aia n-am eu audi cu luminte ca pomu' de craciun.

Neliniştitu' spunea...

Nu am vrut să se înţeleagă că Matizache e maşină cocalarească, ci că, urmând exemplu' ăluia din Anglia, iei un Matiz normal, pe injecţie la 3 cilindrii consecutiv, şi, pe lângă minunea asta tehnică, mai primeşti mocca şi o maşină de cocleu.
În caz că nu eşti străină dă campania expectorală, îţi recomand să ţii aproape de pesedepece, că, aşa cum se laudă pe ditai bannerele şi panourile din orişice intersecţie, cică "meriţi un salariu mai bun". Bine-bine, eu am înţeles mai bun ca al lor, aşa că şansele de achiziţionat maşini nbengoase, cresc.:) Am făcut-o prin deducţie logică şi redusă la absurd.

clarice spunea...

Sunt foarte straina de campanie. Poate ca-s ignoranta, da' tot n-aleg eu indiferent cu cate maini as pune stampilele. Si cum nu lucrez la stat, salariul meu prea putin depinde de cine castiga alegerile. Si sincer, m-am saturat deja de alegeri, desi nici n-au fost. Mi s-a luat inainte de a-ncepe. Ma crezi ca nici nu stiu cine candideaza si pentru ce? Da' ce, ei stiu cine sunt eu? Revenind la masini... ce sa fac eu c-o masina bengoasa? Poate doar s-o vand. Sau sa ma uit la ea. Sau s-o arat la vecini. Da' din pacate nu vecinii imi dau bani de benzina.

Neliniştitu' spunea...

Vreau şi io să câştig d-aia de se dă la concurs de ţigări sau vodafone (Audi, VW), pe care s-o vând şi să-mi iau două mai mici, he-he! Matiz, evident!:D

VAXXi spunea...

Păi parcă R8 e la campanie ... care are V8 de 4.2 litri, adică 2.66666667 motoare de Matiz (ptiu, m-am prostit, am făcut împărţirea asta cu Google) sau de 5.25 ori capacitatea cilindrică. Şi cu toate astea, nu cred că intră un Matiz într-un R8 (poate doar lateral, hehe). Mă duc să mă culc!

Neliniştitu' spunea...

Nu aş da Matizetele pentru un R8, parol! Am văzut vreo două îndoite, pe lângă Băneasa Shopping City, ceea ce înseamnă că nu au tabla bună.:)))